Váš informační servis o progamingu.

LMBT: “NiKo byl jasně nejlepší hráč (v týmu)”

2,005

Přeložili jsme pro vás rozhovor s trenérem Mousesports, Sergey “LMBT” Bezhanov o jejich velkém vítězství ve StarSeries, náboru hráčů a in-game leaderech v Mouseports.

 

Nejprve bych ti chtěl poblahopřát k vašemu vítězství ve StarSeries. Jaký je to pocit, vyhrát svůj první turnaj takovéto velikosti? Byl to velký milník pro váš tým?

LMBT: Řekl bych, že to nebyl první turnaj takové velikosti, ale je skvělý pocit skončit na prvním místě s tak silným seznamem účastníků, jaký zde byl.

 

Teď bych se rád vrátit do doby, kdy jsi se připojil k mousesports. Jednou z prvních pozoruhodných věcí, které se staly, bylo, že se Oskar přesunul na lavičku. Proč mu působení napoprvé nevyšlo a co je teď jinak?

LMBT: Na lavičku se dostal z určitých důvodů a on jistě ví proč. Kluci se v této sestavě spolu necítili dobře a nebylo to nic zvláštního, to se prostě stává. Poté se vrátil jako mnohem silnější člověk a hráč, takže nakonec to byla dobrá věc pro obě strany.

 

Dalším hráčem v týmu v té době byl NiKo. Jaký byl váš vztah s ním a jaký byl jako in-game leader?

LMBT: Mám s ním výborný vztah. Měli jsme mezi sebou hodně důvěry a bylo pro něj opravdu těžké být in-game leaderem, ale byl tak nějak nucen okolnostmi to dělat. Vůbec se mu to nelíbilo, ale v tom okamžiku jsme neměli žádného jiného kandidáta, který by mohl vést hru. Stále jsme opravdu dobří přátelé a jsem šťastný, že jsem s ním mohl pracovat.

 

Jeden z příběhů v komunitě v té době byl, že NiKo “držel některé z ostatních hráčů zpátky”. Jaký je váš názor na tento příběh? Existuje tu nějaké zrnko pravdy, nebo je to úplně směšné?

LMBT: Myslím, že za tím žádná pravda není. Byl zjevně nejlepší hráč, ale neznamená to, že jiní hráči se nemůžou zlepšovat, anebo dělat svou práci. Mám úplně jiný názor na tuto věc než má komunita nebo hráči. Pokud chcete jít kupředu a být úspěšný, najdete způsob a kompromis, abyste byli úspěšní spolu. Tým je 5 hráčů a každý z nich je 20% toho úspěchu.

 

Takže poté co NiKo opustil tým, ten který převzal vedení ve hře, byl chrisJ. Jaký je chrisJ jako vůdce ve srovnání s NiKem?

LMBT: Chris měl na začátku spoustu potíží. Měl těžké časy, ale tým mu hodně pomáhal. Vybudovali jsme strukturu, kde věděl, co dělat, když se na mapě dělo A, B, C nebo D. Také jsem ve spoustě online zápasů vedl tým a říkal taktiky já a on se díky tomu učil. Nyní má svůj vlastní pohled na věc, který je opravdu dobrý. Vymýšlíme herní strategie, a také ostatní hráči v týmu mu přinášejí své nápady během hry a v podstatě se může rozhodnout, zdali tyto nápady přijme či nikoliv.

 

Jaký je teď chrisJ jako vůdce ve srovnání s před rokem? Jaké jsou hlavní oblasti, ve kterých se zlepšil a jaké věci jste ho musel naučit?

LMBT: Většina věcí, které jsem ho učil byly zaměřené na herní makro (získávání objektiv, správné rozhodování, kontrola mapy, týmová spolupráce). Nepotřebuje tak vždy vidět celou mapu ze shora. Hodně dospěl i jako člověk a stal se mnohem klidnějším velitelem, který může řídit hru v klidu bez vnějších vlivů, jako je dav fanoušků nebo skóre, které může někoho rozhodit. Nedávno se naučil, jak někdy udělat perfektní herní rozhodnutí, pokud si však není jistý, tak se může vždycky zeptat mě nebo týmu, jestli nemáme nějaký nápad.

 

Několik měsíců poté, co se Chris vrátil, jste přijali do týmu Ropze. Je zřejmé, že takový krok je velkým rizikem vzhledem k tomu, že Ropz v té době nikdy nehrál na takové úrovni. Co jste v něm viděl, že vás napadlo ho vzít do týmu?

LMBT: Ropz už byl v komunitě známý. Také jsme se ptali sami sebe, jestli je to dobrý nápad, ale po 1 týdnu zkoušek jsme jasně viděli čeho je ten mladík schopen. Když podepisoval smlouvu, tak už nebylo žádných pochyb.

 

Pokud jde o změny v sestavě jako je tato, jak velký vliv máš jako trenér v rozhodování který hráč se odstraní, a který naopak do sestavy přijde?

LMBT: Záleží. Vidím všechny procesy ze shora, jako například kdo má problémy s disciplínou, kdo je unavený z CSka, kdo má jakýsi problém v hlavě atd. Nyní máme sestavu, kde už ani o těchto věcech nepřemýšlím, ale sestava byla v minulosti obměňována celkem často. Nejsem velký fanoušek změn, pokud to však opravdu není potřeba.

Další otázka, kterou mám, je o koučování v CS:GO. Jedna z těžkých věcí pro lidi je určit, kdo je dobrý trenér. Co si myslíš, že dělá dobrého CS:GO trenéra? Existují někteří jiní trenéři v CS:GO, ke kterým vzhlížíš, anebo se snažíš dělat podobné věci jako oni?

LMBT: Nevzhlížím k jiným trenérům. Všichni tito kluci byli výbornými hráči v 1.6 a byli jsme tak konkurenti. Trenéři jsou zatím jedineční, a každý z nich má vlastní cestu a vlastní systém. Většinu z nich respektuji, ale jakmile nejde o nejlepší týmy, tak ani trenéři nestojí za nic. Někteří trenéři jsou dobrými duševními vůdci, někteří mají hlubokou znalost hry, někteří z nich jsou perfektní manažeři. Takže všichni trenéři jsou momentálně jedineční, ale existuje jedna věc, v která je spojuje, mají 100% důvěru a respekt od svých hráčů.

 

Pojďme zpět k vaší výhře ve StarSeries. Jeden z velkých příběhů tohoto turnaje, krom vašeho vítězství, byl neskutečný herní projev s1mpla z NaVi. Jak dokážeš, připravit svůj tým, aby čelil takovému hráči? Jak to zvládáte během hry?

LMBT: Nikdy jsme neměli nějakou přípravu proti hráči, který je takto rozjetý, anebo který je velmi nebezpečný. Je to jen věc, kterou si někdy připomínáme ve výhodných situacích, že s1mple je stále ještě naživu, tak abychom mu nedali šanci vyhrát naše kolo. Uděláme prostě krok zpět a snažíme se mu nedat žádnou zbytečnou šanci, které by využil.

 

Jak daleko může ještě mousesports jít jako tým? Myslíš si, že můžete být číslo 1 na světě? Jaké věci potřebujete zlepšit, abyste dosáhli této úrovně?

LMBT: Podle mého názoru je ještě příliš brzy na tohle myslet, ale máme správný směr. Scéna je právě teď super vyrovnaná, takže být stabilní světovou jedničkou je opravdu těžký úkol a nemyslím si, že by na to nějaký tým právě teď měl. Cílem je však vyhrát jakýkoliv turnaj, kterého se zúčastníte.

 

Konec rozhovoru je tu, máš něco na srdci co by jsi chtěl sdělit fanouškům?

LMBT: Shoutout všem fanouškům po celém světě, je opravdu pěkné být v tomto ohledu mnohonárodnostním týmem.

 

Zdroj: realsport.com

Obrázky mohou být generovány pomocí AI technologie. Tato metoda nám umožňuje rychle a efektivně vytvářet vizuálně atraktivní obsah, který nám pomáhá doplňovat naše příspěvky. Obrázek se nemusí vždy přesně shodovat s aktuálním příspěvkem. Reklama

Comments

comments

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.