Váš informační servis o progamingu.

Žebříček CS:GO map pro začátečníky

13 010

Counter-Strike: Global Offensive vyžaduje, aby se jejich hráči naučili ty nejhranější mapy. V reálném životě se kolemjdoucích zeptat na cestu můžete, v CS:GO vám s cestou pomůže tak maximálně pár grafitů na stěnách a váš radar. Vyznat se a mít přehled na jednotlivých mapách je tedy klíčová vlastnost.

Celkem momentálně existuje osm hlavních map, které se hrají pravidelně: Cache, Cobblestone, Dust II, Inferno, Mirage, Nuke, Overpass a Train. Všechny tyto mapy (s výjimkou Dust II) se v současné době nacházejí v Active Duty, takže na těchto mapách soutěží nejlepší světové profesionální týmy.

Chcete-li zlepšit své celkové schopnosti a stát se dobře zaobaleným hráčem, je dobré se naučit jednu mapu po druhé. Eventuálně budete ovládat mapy všechny, a pak se z vás stane cenný hráč téměř do jakéhokoli týmu na vaší dovednostní úrovni. Zde je seznam nejpopulárnějších CS:GO map od nejlehčích po nejtěžší, podle toho, jak snadné je pro začátečníky se zmíněnou mapu naučit.

 

1.CACHE

Cache je jednoduchá mapa založená na třech hlavních cestách (na mid, na A a na B), ke kterým se připojuje pár dalších postranních cest (dveře na A, šachta z midu na B, boost na midu). Přehledné uspořádání a vyvážené timingy z této mapy dělají dobré místo pro nováčky, kteří zde vylepší své strategické in-game znalosti, než se vydají na mnohem těžší mapy. Nejen že je to dobrá mapa pro výuku hry, ale je to také opravdu dobrá mapa, která testuje především aim, díky svým otevřeným plochám.

 

2.DUST II

Dust II je nejpopulárnější mapa všech dob – a je za tím i dobrým důvod. Mapa má jeden z nejlepších designu, který je velice intuitivní a opravdu jen málo kdo se na této mapě ztratí. Stejně jako u minulé mapy (cache), jsou i zde tři hlavní cesty, které nám rozdělují celou mapu. Máma tu tři vstupní body na plant A a dva na plant B, rovnováha rozvržení je propracována do každičkého detailu, aby se zabránilo tomu, že by některý tým získal značnou výhodu již  při začátku kola. Mohou tu prosperovat koordinované týmy, ale stejně tak i sólo queuer zde může naplno využít svého potenciálu.

 

3.MIRAGE

Mapa Mirage je další z těch, která se nese v duchu tří hlavních cest. Tempo jednotlivých kol může být založeno na tom, jakou agresi Teroristé vyvíjejí, což usnadňuje CT práci a mohou tak vyčkávat a reagovat až na to, co Teroristé předvedou. Tato mapa vyžaduje dobrou znalost rotací mezi bombsajty, a také držení map kontrolu, která se odehrává na středové části mapy. Důležité je na této mapě také souhra všech zúčastněných, dobýt položiště zde vyžaduje pár dobře mířených granátů. To stejné se očekává i od CT strany, která by se před dobytím ztraceného plantu měla dobře domluvit a nechodit po jednom.

 

4.INFERNO

Inferno je Counter-Striková klasika s inherentním rizikovým a odměňujícím systémem založeným výhradně na týmové kontrole mapy. CT dostanou na začátku kola kontrolu důležitých bodů na mapě a je jen na Teroristech najít způsob, jak je zatlačit zpět a získat tak kontrolu pro sebe. Komunikace je klíčem k úspěchu, protože individuální dobytí plantu je neuvěřitelně těžké. Tento důležitý bod klade důraz na skutečnost, že CS:GO je týmová hra a nikoli hra individuálního ega.

 

5.OVERPASS

Podobně jako na Infernu, tak i zde Counter-Terroristé dostanou absurdní množství map kontrolu na začátku kola. Když ale Teroristé úspěšně dobudou plant, tak je obrana potrestána zdlouhavou rotací. Dalším zdrojem obtížnosti na Overpassu je jeho dlouhá vzdálenost, která dává výhodu AWP hráčům. Toto, spolu s dostatečným situačním povědomím na této mapě, umožňuje řadu herních stylů od kvalifikovaných hlavátorů až po inteligentní taktiky.

 

6.TRAIN

Train je velmi ošidná mapa pro začátečníky. CT strana má výjimečné množství kontroly nad mapou a Teroristé jsou nuceni se dostat přes extrémně těsné chodby na plant. Jakmile se však dostanou k položení bomby a obsadí dobré pozice, tak většinou nemají CT nejmenší šanci. Výzvou, jak se stát dobrým hráčem na mapě Train, je vědět, čeho jste jako tým na mapě schopni, zvláště když se spoluhráči nacházejí na druhé straně mapy.

 

7.COBBLESTONE

Cobblestone je zvláštní mapa, která má jak široké otevřené prostory, tak i těsné chodbičky. Neexistuje zde ani dobře definovaná středová část mapy, hlavně protože hrad, na kterém je mapa umístěna, má zmatené uspořádání. Když Teroristé obsadí bombsite, tak je rotace Counter-Terroristů zdánlivě nemožná. Znalost a předvídání rotací zde dělá z timingu nejhoršího nepřítele CT strany, což je také hlavně díky tomu, že je tu až příliš mnoho prostoru, které vyžaduje pokrytí. Ne nadarmo tato obrovská mapa favorizuje T stranu.

 

8.NUKE

Nuke je absolutní bolehlav pro nováčky Counter-Striku. Hlavní budova má tři podlaží: úroveň catwalku, hlavní úroveň (A site) a úroveň suterénu (B site). Vstupní body na každý plant se liší kvůli tomu jak je mapa rozložena v patrech a může tak být matoucí, když se na mapě snažíte manévrovat. Tyto faktory, kombinované s obtížemi rozpoznat nedaleké zvuky, dělají z Nuke hrozně těžkou mapu pro nováčky.

 

 

Comments

comments

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.