Váš informační servis o progamingu.

Najde eSport svoje místo na Olympiádě?

1,594

V návaznosti na nedávné olympijské hry v Pchjongčchangu došlo k velké debatě ohledně budoucího začlenění eSportu. V dějišti olympijských her se necelý týden před startem olympiády konal prestižní turnaj ve hře StarCraft, jenž byl dokonce i podpořen Mezinárodním olympijským výborem. Zatímco mnozí i nadále zpochybňují myšlenku, že eSport hráči jsou také “sportovci”, tak nedávné komentáře na olympijském summitu, které porovnávají tréninkové režimy v eSportu a tradičním sportu, mohou pomoci otevřít brány pro eSport, aby v blízké budoucnosti vstoupil na olympijské hry.

eSport v posledních několika letech přímo explodoval a podle reportu Newzoo se v roce 2018 očekává globální publikum o velikosti 380-ti milionů fanoušků. Průmysl, jenž dosahuje výnosů téměř jedné miliardy dolarů, již nelze nadále ignorovat. Ligy a soutěže se rozprostírají na několika zemích a kontinentech, olympijské hry se tedy zdají jako přirozeným pokrokem pro hlubší uznání tohoto průmyslu a jeho fanoušků.

Pro olympijské hry by přidání eSportu k jejich sportovnímu portfoliu mohlo být obrovským krokem při získání značného podílu eSportových diváků. Zaujmout takto velké a mladé publikum by mohlo být vzájemně prospěšným vztahem. Přidání eSportu pomůže zabezpečit budoucnost olympijských her a dále legitimizovat eSport v očích mnoha tradičních sportovních fanoušků.
Stále jsou zde však negativní reakce při zmínce eSportu na olympijských hrách a to hlavně od fanoušků tradičních sportů. V poslední době byl například citován prezident Německé fotbalové asociace (DFB) Reinhard Grindel, který říká, že “eSport není sport” a myšlenka eSportu na olympijských hrách je “absurdní”. Zatímco se určitě najde mnoho lidí, kteří sdílejí názor Grindela, tak on sám připouští, že se eSport stal již jedním z největších konkurentů tradičního sportu.

Další kritikou bylo násilí spojené s mnoha populárními eSport tituly. Thomas Bach, předseda Mezinárodního olympijského výboru, veřejně vyjádřil obavy, že násilí v mnoha těchto titulech není v souladu s olympijskými hodnotami, které podporují “nenásilí a mír mezi lidmi”. I když je pravda, že videohry mohou mít násilné aspekty, tak se to nezdá být až tak v rozporu se současnými olympijskými disciplíny, jako je box, lukostřelba nebo jiné střelecké soutěže.

Navzdory těmto kritikám je zde mnoho organizací, které přijaly vzestup eSportu. Mnoho NBA (Národní Basketbalové Asociace) majitelů osobně investovalo už několik desítek milionů dolarů do eSportových organizací a vytvoření NBA2K ligy zahrnuje 17 různých týmů. Komisař Adam Silver také rychle kategorizoval hráče jako “sportovce” a uvedl, že ovládají “jiný druh fyzické zdatnosti”.

Pokud by měl být eSport na olympijských hrách, tak nejpravděpodobnější se zdají být ty v roce 2024 v Paříži. Francie je základnou těch nejvášnivějších fanoušků eSportu a spolu-předseda olympiády v Paříži 2024, Tony Estanguet, veřejně uvedl, že eSport je něco, na co se musí podívat a “zkusit, jestli najdeme nějaké společné řešení”.

Zatímco někteří budou i nadále tento průmysl potlačovat, tak hybnost kolem eSportu je nepopíratelná. Překážky kolem zařazení eSportu do olympijských her však stále existují. Jaké populární hry a žánry uvidíme za šest let, se ještě neví. Jedno je však jasné: Tento průmysl a jeho fanoušci jsou skuteční a nechystají se vzdát svého „sportu“.

Obrázky mohou být generovány pomocí AI technologie. Tato metoda nám umožňuje rychle a efektivně vytvářet vizuálně atraktivní obsah, který nám pomáhá doplňovat naše příspěvky. Obrázek se nemusí vždy přesně shodovat s aktuálním příspěvkem. Reklama

Comments

comments

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.