Váš informační servis o progamingu.

Rozhovor: Nathan “NBK” Schmitt

NKB: "Nebyl bych naštvaný, kdyby CZ-75 zmizela ze hry"

2,706

Rozhovor se známým střelcem, Nathan „NBK“ Schmitt, krátce poté co jeho tým postoupil do Play-off StarSeries i-League S4 bez jediné prohry se skóre 3-0.
NBK se svěřil o nedávném výkonu svého týmu G2, nepopulárních zbraních v CS:GO a řízení jejich ekonomiky ve hře, což je jedna z hlavních věcí, proč byli v poslední době kritizováni. Také komentoval názor komunity na to, zdali měla být CZ-75 zcela odstraněna ze hry.

– Gratulujeme, postoupili jste do play-off bez jediné prohry. Jste spokojeni s vaším výkonem?

Způsob, jakým jsme vyhráli, nebyl ten nejkrásnější. Hra proti Renegades byla velmi jasná, ale dva další oponenti nás už potrápili. Hráli jsme proti Astralis, proti kterým si myslím, že máme mentální výhodu. A porazit je 2-1 bylo o to lepší. Pak jsme porazili mousesports, kteří právě teď předvádí neuvěřitelně dobré věci. Jsme velmi spokojeni s tím, jak se nám podařilo kvalifikovat do playoff. Ale opět, hlavním cílem, když hrajete švýcarský systém, je pouze se kvalifikovat. Takže jestli se kvalifikujete se skóre 3-0 nebo 3-2, na tom už nezáleží. Play-off bude o všem.

 

– Bylo to 3-0 pro vás, ale který tým byl nejsilnějším soupeřem ve skupinách?

Myslím, že mousesports byly nejtěžším soupeřem. V zápase se ukázalo, že jsme do toho museli opravdu dát všechno, abychom proti nim vyhráli. Ukázali se dobře jako jednotlivci a právě teď hrajou výborně. Dokonce i STYKO, který nemá tak dobrý aim jako zbytek jeho spoluhráčů, se opravdu předvedl, takže všichni z nich hrají teď opravdu dobře. Byla to docela těžká hra, protože proti nám dokáží hrát hodně vyrovnanou hru a navíc máme podobný výběr map. A je to o to těžší hrát proti nim.

 

– Myslíte si, že po Best of 3 (Bo3) skupinových zápasech budete lépe připraveni na Playoff?

Těžko říct. Nyní budeme mít tři dny volna, během kterých nebudeme hrát oficiální zápasy vůbec, zatímco všechny ostatní týmy hrát budou. Takže týmy, které se budou nacházet v této kontinuitě, budou mít do playoffs jakousi výhodu, protože nebudou mít žádné vynucené přestávky. Budou tak stále v této soutěži v plné rychlosti, a to je to, co může být tím rozdílem. Bo3 nic nemění na Playoff. Je to Bo3, ať už je to zápas ve skupině nebo v Playoff, na tom nezáleží. Můžete čelit komukoliv a musíte prostě vyhrát.

– Jsi jedním z mála hráčů, kteří používají nepopulární zbraně. Proč to ostatní nedělají?

Nevím, asi se na to necítí. Já s nimi hraji, protože cítím, že s nimi chci hrát. Hraju mnoho různých videoher, takže se na věci přizpůsobuji velmi rychle. Nebojím se vyzkoušet jiné zbraně. Například Dual Beretty, SSG nebo jiné věci. Nezáleží mi na tom. Je to hra, nakonec, takže můžete hrát s čímkoliv a může fungovat. Když cítím, že s nimi chci hrát, tak s nimi prostě hraji.

 

– Je možné, že v určitém okamžiku budou neobvyklé zbraně SG 553 a AUG více populární než AK a M4?

Možná. Tohle byl případ s autosnajpou od začátku hry. Jakmile ji GeT_RiGhT začal používat, lidé následovali jeho příklad. Autosniperka nebyla tak populární v jiných hrách, 1.6 nebo Source, ale v CS: GO je to opravdu velmi užitečná zbraň. GeT_RiGhT ji už dlouhou dobu využívál ve svůj prospěch, takže to může být podobné i u jakékoliv jiné zbraně. Myslím, že SG je velice dobrá zbraň, poměrně podceňovaná a tak. Potřebuje jen zručnost. Musíte s ní cvičit a zlepšovat se. Pak uvidíte skutečný potenciál a reálnou hodnotu této zbraně. A já jsem 100% přesvědčen, že SG 553 je skvělá zbraň.

 

– Jaké jsou vaše myšlenky o nové sestavě EnVyUs? Myslíš, že akvizice kioShiMy je tah, který měli učinit už dávno?

Já nevím, jestli to bude pro ně to hlavní. Myslím, že potřebují trochu změnit svůj herní styl. Musí to proházet a dát hráčům větší svobodu. Například RpK právě teď hraje neuvěřitelně. Takže je dobré mít herní systém, ale je také dobré dát hráčům určitou míru svobody, aby byli zároveň šťastní. Znám Happyho, protože jsem s ním dlouho hrál, vím, že miluje hraní systému s 5 AK a bez AWP. Myslím, že se touto cestou s největší pravděpodobností vydají. Takže se opravdu těším na to, jak se jim bude dařit.

 

– Před ELEAGUE Majorem bylo řečeno, že vy a apEX pomáháte Shoxovi s vedením hry (IGL). A také jste se stal druhým AWP. Změnili jste něco v distribuci rolí po Majoru?

Nic se opravdu nezměnilo. Jsou to ty stejné věci a takhle teď trénujeme.

– Jak se Shox cítí ohledně své ruky? Protože z toho, co jsme viděli, se mu daří docela dobře.

Právě teď to opravdu nic nemění. Necítí se nijak zvláštně, pokud jde o jeho ruku. Po operaci přijde ta nejtěžší část. Takže to bude potom ten jediný problém.

 

– Už jste mluvil o tom, kdo by mohl být dočasnou náhradou Shoxe, když se bude po operaci zotavovat?

Měl by to být náš trenér a bývalý spoluhráč SmithZz. Měl by to být jen on.

 

– V poslední době jste hráli hodně Mirage. Cítíte se na této mapě sebejistě? Nebo ještě musíte na této mapě pracovat?

Určitě musíme zapracovat na některých věcech. Je to naše nejslabší mapa. Snažili jsme se ji hrát zcela volně, jen s pomocí individuálního skillu a buď prohrajeme 16-2, anebo vyhrajeme 16-2. Takže to jsou naše slabiny na této mapě.

 

– Lidé často kritizují váš tým za špatné hospodaření s ekonomikou, takže kennyS ne vždy dostane AWP. Jaký je na to váš názor?

Především chci říct, že je to týmová hra. Někdy musí celý tým jít do force-buye, aby získal větší šance na výhru hry. Snažili jsme se forcovat stále víc a víc, a to je také špatně. Kenny občas nechce hrát s AWP. Takže je to celé na něm, aby se rozhodl, zda s ním chce hrát či nikoliv. Svojí ekonomii si dokáže řídit sám. Také záleží na rychlosti hry v zápase, na tom, jak to zrovna jde, a zda chce AWP použít. Mnoho lidí to říká, že kvůli nám nemá peníze na AWP ale někdy to rozhodnutí nevzít AWP pochází  přímo od něj.

Nevím, co říct. Nemohu nikomu vysvětlit, jak to v týmu funguje, jak to děláme a tak dále. Děláme to tak, jak si myslíme, že je to správné.

– Takže kennyS rád někdy střílí i z normálních zbraní?

Přesně. Někdy, když se necítí na AWP a není ve své hře, tak preferuje AK/M4 a jednoduchou hru.

 

– Jste tým, který hodně force-buyuje, takže určitě o síle pistolek víš víc než kdokoli jiný. Byl bys v pořádku s úplným odebráním CZ-75 ze hry?

Myslím, že je to férové prohlášení. Nebyl bych naštvaný, kdyby CZ-75 zmizela ze hry, protože je to velmi silná zbraň. Ale teď je tady a my ji prostě budeme využívat. Můžete se vždy přizpůsobit a čelit věcem, situacím a zbraním. To je krása Counter-Strike. Musíte to jen udělat a dávat si pozor. Samozřejmě, že je tato zbraň velmi silná a my toho využijeme. Je to jen na vývojářích, jak se s tím poperou, ale bylo by zcela v pořádku, kdyby byla CZ-75 odstraněna ze hry.

 

Obrázky mohou být generovány pomocí AI technologie. Tato metoda nám umožňuje rychle a efektivně vytvářet vizuálně atraktivní obsah, který nám pomáhá doplňovat naše příspěvky. Obrázek se nemusí vždy přesně shodovat s aktuálním příspěvkem. Reklama

Comments

comments

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.