Váš informační servis o progamingu.

Jak se něco naučit při analýze CS:GO dema

3 647

Analyzování dema je jedním z nejlepších způsobů, jak lépe porozumět soutěživému aspektu hry, naučit se nové triky a dokonce si vylepšili i svou vlastní hru. Pomocí dema můžete analyzovat celou týmovou strategii, ať už bránící anebo útočící, nebo máte-li oblíbeného profesionálního hráče, můžete sledovat jen jeho a lépe tak pochopit, jak hraje nebo co dělá v určitých situacích.

Toto však nebude návod, jak používat funkci demo ve hře, nebo dokonce jak stahovat dema z hltv ale zaměříme se zde na některé zásady, kterých byste se měli při sledování a analýze dema držet.

Výsledek obrázku pro demo ui csgo

 

Když analyzujete Tým

 

Když se soustředíte na celou skupinu pěti hráčů, měli byste se dívat na jejich poziční hru a způsob, jakým se připravují na pushe, vyměňují hráče anebo dokonce jaké defaultní pozice se u nich stále opakují.

Pozice: V týmu má každý hráč svou vlastní roli a své vlastní pozice. Pokud budete věnovat dostatečnou pozornost, tak při hraní určité mapy uvidíte, že některá místa jsou vždy obsazeny stejným hráčem při použití defaultní strategie. Často je tomu i po výměně stran, že uvidíme jednoho hráče bránit stejnou část mapy jak za CT, tak za T.

Pushe a výměna hráčů: Jen velmi zřídka využívá tým jednoho hráče, aby získali výhodu (jak početní, tak poziční). Vždycky je zde někdo jako záloha a entry hráči se snaží vypomoct, což umožňuje i to, aby se uskutečnila případná výměna hráče za hráče, pokud by měl jeden z nich umřít. Tím je také možné eliminovat jakoukoli možnou číselnou výhodu, kterou by oponent mohl získat, pokud jeden z vás umřel. Někdy je zde dokonce k dispozici i třetí hráč, který flashuje místo kam se chystá pushovat zmíněná dvojka, takže práce entryho a zálohy je pak o to jednodušší a bezpečnější.

Setupy: Při přípravě útoku na bombsite jsou určení hráči, kteří hodí několik naučených granátů (Smoky, Flashbangy, Molotovy nebo dokonce Decoy granáty). Tím že jsou určeny granáty každému hráči zvlášť, tak je vždy zajištěno, že během útoku není zapomenuta žádná zásadní utilita (granát). Totéž může být uplatněno při obraně položiště – každý hráč má naučené granáty, který použije pro dobití bombsajtu když je položená bomba. Když pochopíte, že každý hráč v týmu by měl mít určitou roli, tak můžete podle poznatků z dem uzpůsobit role ve svém vlastním týmu. Samozřejmě je pak důležité dané poznatky několikrát nacvičit bet oponenta na prázdném serveru.

 

Výsledek obrázku pro csgo positions

 

Když analyzujete jediného hráče

 

Když se zaměřujete na jednoho hráče, ať už je to váš oblíbený hráč nebo role, kterou chcete zlepšit, měli byste se dívat na to, jakým způsobem kryje jednotlivé úhly, jaký má přístup k určitým situacím, jakých pozic využívá a dokonce i to, jaké mezery v týmu vyplňuje, když se jeho tým dostane do početní nevýhody.

Pozice: Řekněme, že analyzujete někoho, kdo je hlavním AWP v týmu. Existují agresivní a pasivní AWP hráči. Agresivní lidé mají tendenci být neopatrnější a zaměřují se na herní styl s vysokým rizikem (high risk, high reward). Zjistěte, z jakých pozice obvykle vykukuje na každé mapě a jak přistupuje k této roli, aby překvapili své soupeře. Možná používají Flashbang před tím než vykouknou nebo možná dokonce vůbec nic.

 

Přístup k různým situacím: Způsob, jakým by přistoupili k situaci 4v2 ve prospěch svého týmu, rozhodně není stejný způsob, jaký by použili v situaci 2v4. To je místo, kde se můžete podle mého názoru nejvíce naučit. Přestože každá situace je navzájem odlišná, každý hráč má svůj vlastní styl a pokud jej dostatečně analyzujete, začnete vidět, že existuje určitý vzorec. Čas od času může vždy nakouknout ze stejného úhlu anebo házet stejný jednosměrný smouk (one-way) či jiný granát atd. To jsou věci, které byste měli vyhledávat a snažit se pochopit, jaké jsou za nimi skryté důvody.

 

Umístění crosshairu: I když víte, jak umístit svůj crosshair co možná nejúčinnějším způsobem, někdy existují na mapě místa, o kterých si myslíte, že umístění crosshairu děláte tím nejlepší způsoben, i když ve skutečnosti je to naopak. Neříkám, že to, co profesionální hráči dělají, je vždy nejlepší (protože to není), mají ale tendenci mít lepší znalosti o hře než běžný hráč kvůli obrovskému množství zkušeností a odehraných hodin.

 

Pohyb: Jeden z hlavních aspektů hry, a přestože se snadno učí, je velmi těžké ho ovládnout. Vědět, jak se pohybovat po mapě a co nejlépe využít pohybové prvky v ní, je dobrý způsob, jak rychleji dosáhnout cíle a nepříjemně tak překvapit svého protivníka. Studujte hráče, kteří hrají na různých místech, abyste věděli, jak se na tyto místa nejlépe a nejrychleji dostat. Nejlepší hráči, které je dobré sledovat ohledně perfektního pohybu jsou například AWP hráči, kteří se na začátku kola snaží získat výhodu pro svůj tým

Jsou zde známé situace, které se staly nedávno, kdy profesionální hráč studoval tolik oponentových dem, že mu to dalo výhodu téměř v každém souboji mezi nimi (například Device z Astralis si pohrál s FalleNem, v jejich poslední zápase na mapě Overpass). Přestože se jedná o druh scénáře, který lze dosáhnout pouze tehdy, když znáte své protivníky předem (což se v online Counter-Strike, který většina z nás hraje, nestane), je to ale velmi dobrý příklad toho, jak efektivní a užitečné studium dem může být.

Sean Gares dokáže strávit i 10 minut rozborem jednoho jediného kola

 

Funkce Demo Replay je něco, na čem potřebuje Valve naléhavě pracovat, protože je těžce zastaralá a je opravdu nelehké analyzovat demo, aniž by vám to občas při přetáčení nezalagovalo. Ale i tak, je tato funkce stále využitelná a měli byste ji používat, posunete tak své osobní a týmové znalosti na další úroveň. Vyberte si tým, který chcete sledovat, zjistěte, jak hrají a jak můžete zakomponovat jejich strategie do svého vlastního hraní či týmu.

Další velmi důležitý bod, který jsem ještě nezmínil, je využití demo funkce k analýze vlastních zápasů. Zatímco sledujete své demo, tak byste se měli zaměřit na svoje chyby a pochopit, co jste mohli udělat jinak, abyste zabránili smrti či ztracenému kolu. Nezaměřujte se příliš na svého soupeře, ale místo toho se věnujte své vlastní hře. Pochopte, jak jste mohli jednotlivé situace zahrát lépe a zabránili tak své smrti z pozic, ze kterých by mohli přicházet nepřátelé. Samozřejmě, jsou chvíle, kdy jednoduše není možné přežít poté, co zabijete jednoho nebo dokonce dvou oponenty, ale i ty situace, kdy jste se nedopustili chyb, vás mohou něco naučit. Možná, že kdybyste hodil smouk, mohli byste se vyhnout tolika současným konfrontacím, nebo dokonce i dobře načasovaný HE granát či molotov by mohl být tím správným rozdílem mezi životem a smrtí.

Pokud analyzujete dema vlastního týmu, zjistěte, kde jsou vaše chyby. Pokud je to možné, můžete dokonce zaznamenat i vlastní komunikaci a synchronizovat je se záznamem hry. Tímto způsobem můžete pochopit, jestli hrajete příliš pomalu / rychle, jak rychle reagujete na klíčové hlášení a zdali je všech 5 hráčů na stejné stránce při reagování na jednotlivá hlášení v komunikaci.

Jak  vidíte, tak dema jsou užitečným nástrojem ke zlepšení sama sebe. Nezapomeňte se hlavně při sledování a učení nových věcí bavit, protože když vás to baví, tak to snáze dostanete do hlavy.

Comments

comments

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.