Váš informační servis o progamingu.

Staňte se lepším Entry Fraggerem

122 745

Co je entry fragování?

Entry fragování je, když jde hráč první na bombsite a snaží se buď vyrušit oponenta anebo získat kill či dva. Toto je samozřejmě kritická role v otvírání bombsitů pro váš tým. Tito entry hráči mají ve statistikách většinou slabší čísla než jejich spoluhráči, hlavně díky tomu, že jsou v podstatě první, co vstoupí do oponentova crosshairu a často za to platí svým životem. Entry frageři musejí být dostatečně sebevědomí, aby mohli fungovat v těchto situacích a většinou se i očekává, že jejich aim bude nadprůměrný, což jim dá větší šanci uspět. I když to podle statistik nevypadá nijak velkolepě, tak jste to právě vy, kdo zastává velkou úlohu ve vašem týmu a často vaše umění rozhoduje o tom, zdali kolo vyhrajete anebo prohrajete. Určitě jste už zažili na matchmakingu hru, kde jste s přehledem vyhráli a jediné, co stačilo, bylo konstantně, úspěšně otevírat bombsity.

 

Jak se zlepšit v entry fragování ?

Pro lepší entry fragování je potřeba vybrousit některé aspekty vaší hry. Především se jedná o aim, reakční čas a znalost bombsitu. Toto jsou oblasti hry, které by měl každý správný entry fragger ovládat. Každá oblast však není nikterak jednoduchá a všechny vyžadují čas a obětavost.

 

Aim a Reakční doba

Aim je velice všeobecný termín a jeden z těch, který je nejvíce spojovaný se stoupáním vzhůru v rankové džungli. Protože je tento termín tak zevšeobecněn, tak určité nuance může být těžké efektivně popsat a trénovat. Zlepšování aimu se tak stává otázkou cviku. Efektivní trénování vašeho aimu by měl být vybalancovaný mix deathmatche a trénovacích map s Boty. Reakční doba je jednoduše řečeno doba, za kterou jste schopni reagovat na podnět. Proti pomaleji reagujícím soupeřům to znamená, že máte možnost vystřelit jednu až dvě kulky dřív než na vás zareagují oni, což často povede k tomu, že dáte frag vy a ne váš oponent.

  • Deathmatch servery – jsou jednoduché k nalezení, v CS:GO menu dáte Hrát hru > Komunitní servery a do vyhledávací kolonky napíšete “deathmatch”, poté už jen filtrujete podle vybraných aspektů jako je ping, mapa či počet hráčů.

 

  • Trénovací Aim mapy – jsou využívány pro trénování kterékoliv oblasti aimu, kterou si přejete vybrousit, ať už je to flickshot, tapování, spray transfer a podobně. Mapy mají rozdílné nastavení a prostředí, ve kterém se dá trénovat, což vám dává kompletní zážitek, aniž byste se museli postavit reálnému protihráči. Některé z těch známějších map jsou: aim_botz, training_aim_csgo2, fast aim / reflex. Tyto mapy jsou skvělé nejen pro trénování a zlepšování, ale také pro krátký a rychlý warmup před zápasem či prvním zápasem dne.

 

Znalost Bombsitu

Znalost bombsitu zahrnuje vědění všech možných úhlů, co se na položišti nachází a také kontrola těchto úhlů a odstranění případných oponentů. Toto je důležité pro lokalizování nepřátel, když vstoupíte na bombsite jako první, a i když nejste schopní získat frag, tak alespoň zjistíte jejich pozici a druhý nebo třetí hráč, co jde s vámi, má pak mnohem jednodušší práci s jejich zabíjením. Normálně, když vstupujete na bombsite, tak zde budou lítat smouky a flashe od vašich spoluhráčů, které vám ulehčí práci, buďte však ostražití neboť za smoukem se může schovávat protivník, jenž čeká na vhodnou chvíli, aby vás, bez možnosti výměny fragu, potrestal. Ačkoliv kontrola úhlů musí být důkladná, aby se zabránilo jakýmkoliv překvapením ze strany CT, tak se očekává, že tuto kontrolu provedete co nejrychleji.

Například, kontrola všech úhlů na bombsitu B na mapě Inferno by neměla zabrat více než 7 sekund, pokud nebudeme brát v úvahu fakt, že si musíte dát souboj s protivníkem. Pod článkem vidíte úhly (v pořadí v jakém se kontrolují), které se obvykle vyplatí zkontrolovat. Kontrolování úhlu v tomto pořadí je efektivní z důvodu toho, že se vystavujete těmto úhlům hezky po jednom a nejste vidět z více nezkontrolovaných úhlů najednou. Navíc vám v druhé části pomáhá bombsitová zídka, za kterou se dá vždy schovat proti střelbě i flashům. Každopádně si dejte pozor na lurkující CT ze startu, kteří vás mohou potrestat, když se budete dlouho věnovat samotnému položišti, dost často se stává, že se CT nebojí ani pushnout skrze CT smoke.

Procvičování vašich technických dovedností a pilování herních znalostí je základním kamenem entry fraggování. Všechno tohle chce samozřejmě čas ale dobrý entry fragger je pro každý tým neocenitelná položka, a to nejen proto, že je to role, kterou mnozí nezvládnou. Dobrý entry fragger může pak tvarovat hru okolo svých entrykillů a dokáže tak udávat tempo svou agresí a timingem.

source: dignitas

Comments

comments

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.