Váš informační servis o progamingu.

Taktická příručka na DE_OVERPASS: pozice, granáty a strategie

5 859

Overpass je jedna z těch rozlehlích map, které se dají hrát mnoha způsoby. Dobře hozený granát či správně sdělená informace může být tím, co vás posune k vítězství. V této epizodě si představíme dva základní setupy za CT a ukážeme si řadu granátů, které se vašemu týmu budou hodit při útocích za T. Ještě než se do toho však pustíme, tak připomenu, že předchozí díly této série rozkliknete zde: Dust2, Cache, Mirage a Inferno.

CT STRANA

Jsou dva hlavní způsoby jak hrát CT stranu na mapě Overpass. Každé kolo si tak můžete vybrat mezi 3B + 2A nebo 3A + 2B.

Bombsite B je mnohem jednodušší na bránění protože nabízí teroristům málo prostoru na manévrování, to kde se láme chleba je Bombsite A. Hráči bránící Áčko jsou nuceni spolupracovat a pomáhat si. Zásadní na tomto rozlehlém prostoru, je umět se stáhnout do plantu a zbytečně neumírat solo.

 

3B, 2A setup.

B-site:

  • Existuje mnoho různých pozic, které CT můžou okupovat, důležité však je aby vám dokázal spoluhráč vždy krýt vaše záda. Pokud jste schopni obměňovat svoje pozice aby vás nemohli Teroristé snadno přečíst, tak je to jen dobře. Další důležitý bod je komunikace se spoluhráči. Budete zde operovat ve třech lidech, což znamená, že to taky může být pěkný zmatek. Správná komunikace ohledně toho co děláte a nebo máte v plánu je klíčová. Bez ní to bude opravdový chaos, který povede k mnoha neshodám, takže si dobře rozmyslete na začátku kola co máte na B plantu v plánu.

 

  • Možností jak věci trochu promíchat je zde hned několik. Rotátor, jenž většinou hraje například na pozici “Heaven“, může vysadit jednoho svého spoluhráče (přes pytel cementu) aby viděl na teroristy, kteří vychází z “Trouby” a “Connectoru“. Poslední hráč musí udržovat kontrolu nad výlezem z “Monstru“. Dobrým způsobem, jak předejít “Monster” rushi, je nejdříve hodit molotov, a smoukovat až po něm. Nedoporučuji používat boost příliš často, protože teroristé jej začnou flashovat anebo prefirovat.

 

  • Dobrým způsobem, jak překvapit nepřítele, je agresivně zatlačit a vzít si kontrolu nad nějakou částí mapy. Obsadit „Pláž“ může být občas výborný způsob jak si získat značnou výhodu, protože od sebe odříznete nepřátelské hráče a oni pak nejsou schopni rychle rotovat z jedné strany mapy na druhou. Jednoduše toho docílíte tím, že hodíte smouk do „Trouby“ z CT spawnu. Podobný efekt zajistí i hozený molotov z „Jungle“.

 

A-site:

  • Všechny riflerské pozice na obrázku jsou dobré. Vaše hlavní úloha je krýt AWP spoluhráče. Někdy můžete využít nezvyklých pozic [3] a překvapit tak svého protivníka, jako vždy se však doporučuje nedělat to příliš často jinak vás zde bude nepřítel očekávat a prefirovat.

default awp angles: [1] [2]

 

  • Vždy je dobré, když na začátku kola nenecháte teroristům úplnou kontrol nad celou mapou. Zpoždění jejich útoku na bombsite či získání výhody může být rozhodující a hlavně tak donutíte Teroristy trošku zpomalit a plýtvat granáty. Pokud držíte tyto agresivní pozice, tak se ujistěte, že jste schopni se včas stáhnout, protože Teroristé mohou vyjít z konektoru a pro vás to v toaletách nemusí dopadnout dobře.                                                          awp angles: [1] [2] [3] [4]

 

  • Velice efektivní peek je pro AWP hráče je z „Party“, protože můžete odchytnout teroristy, kteří vychází z “Upper Tunelu“.  Sestřelit je můžete z vršku „Party“ zdi přes vlastní smouk [1] anebo zespodu [2]. Váš spoluhráč by měl být připraven flashovat, aby zabránil tomu, že vás oponent vyrushuje a zabije, ještě než se stačíte stáhnout do toalet.

 

3A,2B setup

B-site:

  • Vzhledem k tomu, že nemáte podporu třetího spoluhráče, měli byste hrát bezpečně a nezkoušet zbytečné agresivní pushe, protože pokud zemřete aniž by jste něco udělali, tak to dost možná bude znamenat i prohrané kolo. Stále se snažte měnit vaše pozice a dejte si pozor na boost, který může přijít od Teroristů. Pokud se rozhodnete vzít si AWP na B, tak se ujistěte, že budete na místě, ze kterého se můžete stáhnout do bezpečí odkud se bude dát opětovně střílet.

 

A-site:

  • Tři hráči znamenají více prostoru k manévrování, hráč [3] může hrát neobvyklé pozice na “Shortu” či u “Longu“, stejně tak se může zakempit i v okolí toalet.

 

 

 

  • AWPer jde peekovat na party, kde ho jeden rifler pomocí granátu supportí a dává pozor aby snipera nikdo nevypushoval. Třetí hráč smoukuje “Connector” a zabraňuje tak teroristům, aby propushovali a odchytli spoluhráče na „Party“ (Tento hráč je také ve velmi dobré pozici vypomoci spoluhráčům na B). Jakmile však smouk v “Connetoru” vyprchá, tak je dobré se stáhnout do bezpečnější pozice.

 

Hráč 1 se skrývá za stromem, zatímco hráč 2 se kouká od šutru. Když hráč 2 zpozoruje nepřítele, hráč 1 by se měl podívat od stromu a získat pro sebe nějaké snadné fragy na nepřátelích jenž budou v tu chvíli zaneprázdněni strílením se spoluhráčem u šutru. Pokud se AWPer předčasně stáhne na plant, tak je dobré se stáhnout do pasivnějších pozic i z “Longu“.

Užitečné boosty, které se dají za CT stranu použít:

  1. Long
  2. Connector regál
  3. Connector
  4. Party wall
  5. A-site
  6. A schody
  7. Jungle
  8. Banka
  9. Pytle s pískem
  10. B-site krabice
  11. Mapa
  12. Toalety
  13. Pláž

 

T STRANA

Nejlepší věc na této mapě je když obsadíte kontrolu nad klíčovými body. Čím více z nich máte ve své kontrole, tím rychleji můžete rotovat, což vám oproti CT dá dosti značnou výhodu. Nejdůležitějšími částmi mapy jsou “Connector“, “Pláž” a “Toalety“. Máte-li nad nimi kontrolu, můžete provádět rychlé rotace z A do B a naopak. Nemáte-li žádnou kontrolu nad “Connectorem“, tak to znamená, že pokud chcete rotovat mezi bombsajty, tak musíte buď vyčistit konektor, nebo dlouze běžet přes T Start. Defaultní setup co se nejčastěji používá je: 1 hlídá LongHřiště, 1 hlídá Fontánu a Party, 2 jsou v Connectoru a 1 kryje B pokud možno z Pláže.

 

Útok na B

Nejčastěji používaným smoukem na této mapě je ten na “Heaven“. [Jeden ze způsobů, jak ho trefit]. Tento smouk by měl být prioritou, když zaútočíte na B. Jednak se vyhnete sniperovy co by se zde mohl nacházet, ale také rotátoři z Ačka budou muset jít z “Jungle” a nebo počkat až smouk zmizí. Tento smouk je také velmi užitečný v situacích 1v1, a to zejména pro fejkování, protože CT se téměř jistě otočí směrem k B a vy tak můžete projít “Connectorem” na A.

 

Pokud váš tým rushuje B, tak hráč, který sedí v “Toxicu” může být velkým nebezpečím. Vyhnat ho lze například tímto [molotovem] za běhu anebo chcete-li jít pomalu, tak se dá hodit tento [molotov z pláže]. Pokud nemáte molotov, můžete použít [tento boost], abyste viděli na “Toxic” a zabili každého, kdo se nachází v jeho okolí. Neboostujte se však příliš často, protože vás pak bude nepřítel z tohoto úhlu čekat a může pak snadno zabít boostujícího hráče a vy nemáte šanci ani na refrag.

Užitečné smouky a molotovy:

  1. Heaven
  2. Most
  3. Bombsite
  4. Toxic
  5. Toxic
  6. Rampa
  7. Jungle

 

 

 

 

 

 

Útok na A

Při pokusu získat kontrolu nad oblastmi na A je vždy nebezpečné, že na vás bude čekat někde za rohem AWP. Tato část mapy je velmi závislá na AWP a CT by se měli snažit vždy vybavit jednoho Áčkového hráče touto zbraní. Pokud ho chcete donutit aby zatáhnout svou pozici, tak toho docílíte buď dobře hozeným popflashem nebo smoukem. Nezapomínejte [shoulder peekovat] na růžcích, abyste vylákali z potenciálního AWP hráče výstřel a on se tak prozradil a nebo dokonce i stáhnul.

Jeden chlapík by měl vždy házet flash směrem na párty, když vycházíte z upper tunels, protože by se zde mohlo nacházet AWP s úmyslem získat úvodní rychlí kill.

Užitečné smouky a molotovy:

  1. Banka
  2. Schody
  3. Schody
  4. Pravá strana sajtu
  5. Levá strana sajtu
  6. Schody
  7. Mezi Auto a Default
  8. Truck

Comments

comments

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.